niedziela, 1 lipca 2018

Pradziadku

Źródło: archiwum rodzinne
Elżbiety, Bogdana Serkowskich
Kochany dziadku, pradziadku,
tato - powiedzą niektórzy:
szkoda, że Ciebie tu nie ma.
Jesteś w swej wiecznej podróży...

Dobrze, że masz w niej przy sobie
Cecylię swą ukochaną,
naszą cudowną prababcię,
prześliczną, czułą, oddaną.

Odzywam się dziadku do Ciebie,
bo dzisiaj masz urodziny.
Życzenia chcę Tobie złożyć
od siebie i całej rodziny!

Bo dzisiaj jesteśmy tu razem
i razem będziemy świętować,
będziemy tańczyć i śpiewać,
będziemy jeść i żartować.

Jak Ty, nasz dziadku kochany,
gdy z babcią często się śmiałeś
i wszystkie Wasze pociechy
humorem swym zarażałeś.

I będzie już lat sto dwadzieścia,
jak na ten świat przybyłeś,
jako maleńki Janek,
w Chmielnie się urodziłeś.

I będzie lat prawie trzydzieści,
jak nie ma Cię dziadku z nami.
Na szczęście jest nas tu dużo
i nie zostaliśmy sami.

Pamiętam pradziadku, jak z mięty
pastylki jeść uwielbiałeś,
jak mnie i moją siostrzyczkę,
nieraz nimi częstowałeś.

O świcie chciałabym wstawać,
jak Ty być ptaszkiem porannym,
od rana do zmierzchu w pracy,
wciąż w ruchu być nieustannym.

Cecylia Twoja kochana
spać za To uwielbiała
i wczesnoporanne godziny
za Ciebie przesypiała.

Gdy Ty ciężko pracowałeś,
babunia dom prowadziła,
porody we wsi odbierała,
sąsiadów jak mogła, leczyła.

Troskliwi i kochający -
rodziną  byliście wspaniałą!
Tak zresztą zostało do dzisiaj
więc trudzić się opłacało.

Spójrz tylko na nas pradziadku,
jesteśmy tu dzięki Tobie!
Więc przyjmij od nas życzenia
i w niebie odpocznij sobie...



W ubiegłą sobotę (23.06.2018) miałam przyjemność uczestniczyć w trzecim zjeździe rodziny Król, do której przynależę :) Było cudownie i sympatycznie. W tym właśnie dniu mój pradziadek miał urodziny i gdyby żył, kończyłby 120 lat. Wiersz powstał właśnie na tę okazję, dla dziadka.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś, że wierszyk mój przeczytałeś :)
A jeśli komentarz zostawisz, przyjemność wielką mi sprawisz ;)