wtorek, 30 maja 2017

Co nowego słychać w lesie?


Dziś spotkałam wiatr wiosenny,
z przyjemnością go słuchałam,
i co w leśnej trawie piszczy
się od niego dowiedziałam.

Żeby jednak wietrzyk spotkać
i wysłuchać tych nowości,
na spacerek się wybrałam,
pełen leśnych przyjemności!


Nie zgadniecie moi mili,
ile cudnych niespodzianek
można spotkać w polskim lesie,
to doprawdy niesłychane!

Świergot ptaszków, zapach drzew
i zwierzątek mnóstwo całe:
od jaszczurek, małych żuczków,
po sarenki okazałe.


Gdzieś w oddali strumyk płynie
i cichutko szumi,
listków szelest pod stopami,
kroki nasze tłumi.

Wiatr gałązki lekko buja,
pąkiem obsypane,
a my błogo się wtulamy
w miękką trawę na polanie.

Szkoda, że do domu pora,
czas już się pożegnać z lasem,
lecz na krótko, bo będziemy
go odwiedzać jeszcze czasem.




2 komentarze:

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś, że wierszyk mój przeczytałeś :)
A jeśli komentarz zostawisz, przyjemność wielką mi sprawisz ;)